zaterdag 23 februari 2013

een complimentje...

Heey allemaal!

Als ik door de stad loop, kijk ik wel eens naar de mensen om mij heen. Een hele massa mensen, die tegen je aan botsen, geen sorry zeggen, en nors doorlopen. Vooral in de winter is dit het geval. Zwarte kleren, boze uitdrukkingen, en weggedoken in hun jassen wegens de kou. De zon heeft soms heel veel invloed op de mens. Iedereen (ik in elk geval) krijgt spontaan een lach op zijn gezicht. 
Maar je kan er zelf ook wat aan doen om te zorgen dat de wereld een beetje vrolijker word. Geef complimentjes!

Een klein complimentje kan iemand gelijk blij maken. Wees niet te zuinig op je complimentjes, want iedereen vind het wel eens leuk om een complimentje te krijgen. 

Ook als je in de stinkende wachtkamer van de dokter zit, kan jij er voor zorgen dat iedereen wat vrolijker word. Begin spontaan te kwebbelen tegen je buurman/vrouw en geef een complimentje. En wie een complimentje kaatst kan hem terug verwachten ;)

Even een klein lijstje van dingen die je kunt zeggen:

- Je inspireert mij
- You are like a big hug
- Je vind je lach leuk
- Je hebt een mooie glimlach
- you are lovely
- Je schoenen/broek/ketting/jas is echt heel leuk.

Wat zo iets kleins kan doen, is heel verrassend. 

Make the world smile and spread the positive vibe!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!