vrijdag 8 februari 2013

carnaval

Hoi lezertjes :)

Ik zit met koude handen te typen. Ik ben net terug van het fietsen, en het was ongelofelijk mooi weer. Een mooi begin van de lente, en van... DE VAKANTIE!

 Pfoe, eindelijk, dat had ik wel verdiend. Bij ons noemen ze het 'de carnavalvakantie'. In deze vakantie is bijna heel Zeeland en Noord-Brabant verkleed als koe, feetje, brandweerman, en dat soort dingen. Ook kan je je de hele vakantie 'vermaken' met kijken naar praalwagens die dan allemaal hun eigen thema hebben, en strijden om wie de mooiste wagen heeft. Uit mijn dorp gaan ze dit jaar als kanibalen. Haha, ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien... wie weet een hele grote kookpot met allemaal mensen er in.... Okee bah, enge gedachte!
Ik woon in een ongelofelijk saai dorp, maar carnavalwagens maken kunnen ze als de beste!

   
Ik vind zelf carnaval niet zo leuk. Het is wel leuk om te zien wat iedereen dit jaar er weer van gemaakt heeft. Soms zie je echt hele grappige dingen. Dan denk ik echt, hoe kom je daar nou op?
Carnaval is leuk voor 1 dag. Daarna gaat het irriteren en krijg je pijn aan je voeten ;). 

Veel mensen vieren alleen maar carnaval voor het bier. (vooral de jongens) En die dronken mensen zijn soms behoorlijk irritant! Vooral als je naast een café woont, en je elke avond pas om 3 uur in slaap valt, omdat er iemand onder je raam staat te schreeuwen: ''Carnaval, daar drinken we op!''. Grrrrr....

Carnaval stelt in Nederland ook echt helemaal niks voor als je het vergelijkt met carnaval in Rio de Janeiro (of hoe je het dan ook schrijft).
Dat noem ik pas carnaval! Op mijn wishlist staat ook om een keer naar Rio te gaan, en daar naar het carnaval te gaan...




   zulke gekke outfits, en zoooo
              veel kleuren....

Als je carnaval gaat vieren, heel veel plezier. En voor degene die nog naar school moeten, ik zal aan jullie denken.

-xxx- Iris


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!