zondag 24 maart 2013

DIY: persoonlijke paasboom

Hello lezers!

Het is lente! Groen gras, bloemetjes en beginnende blaadjes aan de bomen!
Nou ja... zo zal de lente er uit moeten zien... Toen ik vandaag, de 3e dag van de lente, mijn raam open deed, was het een koud winterland. Welkom in Nederland, waar het in de lente sneeuwt.
Omdat het buiten zo koud weer was, dat je alleen met 3 dikke jassen, een oversized muts, en dikke handschoenen aan naar buiten kon. Ik heb een hekel aan koud weer, dus ik bleef lekker binnen en dacht: ''doe eens gek, ga lekker knutselen''.

Mijn moeder kwam laatst thuis met een paar paastakken. Elke nederlander kent ze wel. De kronkelende takken die je met pasen versiert met neppaaseieren. Ik vind dat binnen zitten maar niks, dus ik dacht: Ik ga mijn persoonlijke paastak maken!
Ik heb een paar leuke dingen verzameld, en in mijn paastak gehangen. Nu hangt hij boven mijn bed.
Het resultaat is heel leuk, ook al zeg ik het zelf.

 Mijn uitzicht als ik in bed lig :)

 Dit beestje heb ik voor mijn verjaardag gehad. Schattig!

 Zo! Ik heb mijn saaie witte muur opgefleurd!



Zo lastig is het niet om dit te maken.

Je hebt nodig:


- Een paastak

- Spulletjes met een bepaalde betekenis voor jou.

- Stevig touw

1. Zorg dat je een paar spullen met een betekenis verzameld hebt.

2. Pak stevig touw, en bind het begin van de tak vast aan je bed.

3. Maak een lang stuk touw ook vast aan een uitsteeksel in je plafond. Pak een dik stukje van je tak, en maak dit stuk touw er aan vast.

4. Bind stukken touw om je spulletjes heen, of plak met vastband een stuk touw er aan vast.

5. Hang je spulletjes niet te veel aan het uiteinde van de takken, anders buigt de tak door, en breekt hij af.

Dit waren mijn spullen:

* 2 (lege!) doosjes Ben & Jerry ijs (Oh my apple pie & chocolate fudge brownie)
* Een poppetje waar een kleiner poppetje ingaat, en daar weer een kleiner poppetje, en weer een kleiner poppetje.... Gekregen van mijn oma toen ze op reis is gegaan naar een ver land
* 2 schelpen die ik heb gevonden op een frans strand toen ik op vakantie ging met mijn gezin en mijn tante en oom. (Trots!!!)
*Het kleine monstertje van de foto.
* En om het af te maken: een paar lintjes die ik in de boom gestrikt heb. Zo vul je makkelijk de lege gaten op.

Zorg ervoor als je je spullen kiest, dat ze niet te zwaar zijn!

-xxx- Iris





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!