vrijdag 22 maart 2013

Stress...

Hello lieve lezers!

Sorry, al lang geen bericht op mijn blog! Dat kwam omdat deze week hier en daar volgepropt zat met stress...

Iedereen kent het wel. Stress. Als er iets dreigt totaal te mislukken (te laat met leren etc.) krijg je vaak te maken met een paar dingen: knallende koppijn, bibberende handen en slapeloze nachten.
Dit zijn allemaal symptonen van stress. Dit is niet nodig! En het beste medicijn tegen stress: Ga sporten!

Maar waarom sporten?

1. Sporten geeft een blij gevoel! Je lichaam reageert op sport door verschillende stofjes aan te maken. Deze hebben een positieve invloed op je humeur waardoor je je later beter kan concentreren en je bijna geen stressgevoelens meer hebt.

2. Sporten krikt je zelfvertrouwen omhoog! Je krijgt een mooi lichaam van sporten waardoor je minder snel onzeker over jezelf bent, en je zelfbeeld met pieken omhoog schiet!

3. Sporten leegt je gedachten. Stress zit vooral in je hoofd. Als je sport maak je je hoofd leeg, en denk je even niet meer aan alle probleempjes. Je moet je wel 100 % inspannen, anders gaat het niet veel helpen!

De duursporten zijn vooral het meeste anti-stress. Denk aan: fietsen, wandelen, zwemmen...
Maar ook voor de rustigere types onder ons: Yoga, pilates en Tai Chi gaan stress tegen.
Het beste kan je duursporten met rustigere sporten mixen voor een compleet anti-stress gevoel.



Veel sportplezier!

-xxx- Iris

1 opmerking:

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!