zaterdag 1 juni 2013

Surviving Days | Survival Edition

Heeeeeeeey mensen!

Gister ben ik thuis gekomen van mijn 3 daagjes survivallen. Speciaal voor jullie schrijf ik nu een artikel over hoe ik deze dagen heb overleefd...

Dag 1:

Om 9.00 uur vertrok onze trein richting de Ardennen. Samen met 2 vriendinnen is een treinreisje zo erg nog niet! We hebben veel gelachen om een paar jongens die dachten dat ze grappig waren door de hele tijd een schaap na te doen. Ja, het was even grappig, maar daarna nogal irritant... We hebben door de hele trein heen gelopen en heeeeeel veeeeel UNO gespeeld. Hoe je een treinreis overleefd? Neem sowieso het spel UNO mee!
Na 2 keer overstappen begonnen we aan een lange wandeling naar het survivalterein. Daar begon ik met abseilen. Best gaaf hoor, van een redelijk grote hoogte naar beneden is even eng, maar daarna valt het wel mee. Het wachten tot de rest klaar was, was niet zo leuk... Het regende veel, en je kreeg het heel snel koud! Dat was wel pech, maar het was wel heel gaaf om eens te doen.
Daarna zijn we naar de camping gegaan en hebben we onze tent ingericht. Ik ging met het tweede kamp mee, en meiden in het eerste kamp hadden mijn tent al geleend en opgezet. Mijn twee vriendinnen en ik zaten al lekker in ons tentje terwijl de rest hun tent aan het opzetten was in de regen. 's Avonds aten we macaroni. Iedereen had het er altijd over dat het eten zo vies was, maar ik vond het echt super lekker. Ik had ook echt heel veel honger, dus ik heb goed gegeten.
Om 00.00 moesten we gaan slapen. Gewikkeld in een hemd, shirt, vest, joggingsbroek, hele dikke sokken en een dik dekbed ben ik uiteindelijk in slaap gevallen in mijn koude tentje.

Dag 2:

Deze dag begon vroeg, toen ik om 6.30 uur wakker werd van kletsende meiden. Nou, ik was echt nog supermoe omdat ik bijna niet geslapen had. Wel een voordeel: Ik miste iets. En dat iets was.... De regen! Aangezien het de vorige dag de hele tijd geregend had, vond ik dat we wel een dagje zonder regen hadden verdiend. En mijn wens ging in vervulling. Ook al miste ik de zon! Na het ontbijt begon in met kletteren en een hoogtepiste. Kletteren vond ik zelf echt het allerleukste! Ook wel een beetje eng, maar het was vooral echt heeeeel gaaf!
Na het kletteren zijn we de grotten in gegaan. Veel mensen gingen niet mee, en dat begrijp ik best goed, want het was daar echt heel krap! Je moest door kleine spleetjes, en als je niet heel lenig of een beetje dik was zou je hier niet overleefd hebben ;) Het was wel heel mooi en echt een belevenis die ik niet gemist zou willen hebben.
Nadat we vies uit de grotten zijn gekomen gingen we verder met de laatste activiteit die dag: Mountainbiken. Hier had ik wel zin in, en het was ook echt leuk. We gingen niet echt door modderpaadjes, maar lekker hard door de mooie natuur crossen is wel echt supergaaf!
Toen we thuis kwamen hebben we lekker gebarbecued. Gelukkig was het nog steeds droog, en konden we buiten zitten. Toen het donker werd hebben we een kampvuur gehouden. Een jongen heeft een paar grappige verhalen verteld, en een jongen van de kampleiding heeft een soort 'Take me out' na gespeeld. Een andere jongen van de kampleiding werd door vragen te beantwoorden gekoppeld aan een meisje. Ik heb me echt doodgelachen!

Dag 3:

Helaas was dit alweer de laatste dag... Op de planning stond dat we gingen kanovaren. Helaas ging dit niet door omdat het water te hoog stond! Ik heb toen nog eens de hoogtepiste en de deadride gedaan. Daarna hebben we de tenten afgehaald en het terrein opgeruimd. Toen gingen we weer terug naar de trein, endaar moesten we een kwartier wachten, en kwamen we op het idee om in een rij achter elkaar op de grond te zitten, en keihard ''VAN VOOR, NAAR ACHTER, VAN LINKS, NAAR RECHTS'' te zingen. Dichtbij stond een enorme groep kleine kindjes, die ons na gingen doen. En wij, als echte nederlanders, gingen we naar die kindjes toe, en deden we gezellig mee. Daarna hebben we met hun nog op een frans liedje gedanst. Dat was echt supergrappig om mee te maken. Na 4 uur in de trein zitten kwamen we weer aan in Knokke. Ik was helemaal uitgeput, en mijn ogen vielen bijna dicht... Ik was echt wel blij dat ik weer in mijn eigen bedje kon liggen, maar toch mis ik het kamp echt enorm!

Wat ik het allerleukste aan kamp vond? Dat ik best veel mensen heb leren kennen waar ik normaal nooit mee omging. Ik heb enorm veel gelachen met een paar jongens waarvan ik een paar zelfs nog nooit gezien had! Als ik de kans kreeg om nog eens te gaan, zal ik dat zeker doen!

Love, Iris

1. Het was echt geweldig! Ontzettend leuke dagen. Liefs

2. Klinkt als een heel leuke reisje :) In het 1ste middelbaar heb ik zowat hetzelfde gedaan, ook naar de Ardennen op survivaltocht, veel wandelen, hoogtepiste, deadride, rappellen, in zo'n krappe grot enzo. Vond ik toen ook heel leuk! xx Roomsss

Ik vind het altijd leuk om jullie reacties op mijn blog te lezen. En natuurlijk neem ik ook een kijken op jouw blog! Ik hou van mijn lezers!